Programes Assistència al Treball de recerca | Escola Amiga
El treball de recerca és un projecte d’investigació individual que s’ha de fer de manera obligatòria durant el batxillerat. L’alumne ha de triar el tema del treball (l’escola en pot ofertar un llistat), i depenent de la temàtica, se li assigna un tutor. Aquest ha d’orientar a l’alumne però també supervisar l’evolució de les tasques. El calendari d’execució depèn del centre, però normalment s’inicia a primer de batxillerat i s’acaba a segon, amb una implicació de 70 hores. La qualificació suposa un 10% del total del batxillerat.
El tema pot ser d’una matèria en concret o bé interdisciplinar. El treball s’ha de presentar tant de forma escrita com oral. L’elecció del tema no ha de ser aleatòria, sinó que ha de tenir en compte diversos criteris. Primer, és essencial que hi hagi una relació entre el tema i la modalitat de batxillerat. A més, per tal d’augmentar la motivació, s’hauria d’integrar dintre dels interessos o aficions de l’alumne i el seu entorn immediat. Cal tenir en compte que la recerca ha de ser abastable i estar en consonància al nivell educatiu. A més, abans de fer la tria definitiva del tema, cal veure quines fonts d’informació existeixen i la facilitat per a accedir a elles (arxiu documental, fototeca, memòria oral, estudis de col·leccions, estudis de camp,...).
La col·laboració del Museu en aquest punt consisteix en dues sessions on els tècnics explicaran al professors o als estudiants (segons es determini) com s’ha de fer una investigació i quins elements s’han de tenir en compte, ficant a l’abast orientacions metodològiques i els recursos necessaris. Es tracta de donar eines per a que, depenent de la tipologia i matèria de cadascun dels treballs, els estudiants puguin resoldre amb èxit la tasca. A banda, i en funció dels seus coneixements, el Museu també pot suggerir un llistat adaptat a possibles temes de recerca i a les característiques de cada població (entorn, història, societat, etc.).
En relació a les etapes i tècniques de recerca, aquelles en les que el Museu pot participar d’una forma més efectiva són:
X | Elecció del tema |
Hipòtesis i objectius inicials | |
Planificació de la recerca i cronograma |
|
X | Investigació |
Redacció | |
Conclusions | |
Revisió | |
Presentació oral i escrita |
Museu de les Terres de l´Ebre | C/ Gran Capità, 34 | Amposta | Tel. 977 702 954 | correu electrònic
avís legal | política de privacitat | política de cookies | panell cookies
##583