reduir font ampliar font

CAT / ES / EN / FR

Simposio Ibérico odonatologia 2025Sala d´exposicions: Les Terres de l’Ebre (prehistòria - edat mitjana)Obrim el Museu. Entrada gratuïta

Agenda

tipus:
anterior juliol 2025 següent
dl dm dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   



Programes. Visites guiades | Escola Amiga

Visites guiades

Museu de les Terres de l´Ebre :  : Visites guiades

L’activitat consisteix en el treball a desenvolupar en base a una visita guiada gratuïta, d’un hora de durada, que ha de servir per a complementar la formació a l’aula. Es tracta d’un guiatge que estarà en consonància amb el currículum pedagògic i que ajudarà a l’alumnat a consolidar d’una manera més pràctica els continguts semestrals, alhora que els ajudarà a relacionar el patrimoni més immediat amb els coneixements apresos a classe.

La visita guiada es realitza a l’equipament patrimonial local i vincula els elements d’interès municipals amb el temari vist a classe, de manera que s’amplien els conceptes. D’aquesta manera, els escolars de cada municipi treballen un àmbit del coneixement diferent. Per exemple, mentre que en el cas d’Amposta, al Museu de les Terres de l’Ebre es treballa la hidrosfera i l’energia, a Santa Bàrbara, al Centre d’Interpretació de la Vida a la Plana s’explica com ha canviat la forma de vida dels humans al llarg dels segles.

Depenent del municipi, alguns dels eixos temàtics a treballar són els següents:

  • Observació i descripció de diferents tipus de paisatge de l’entorn proper, reconeixent els elements naturals i humanitzats i l’impacte de l’activitat humana en el paisatge.
  • Identificació i disseny d’actuacions responsables orientades a l’ús sostenible de l’entorn.
  • Interès per la protecció i cura d’animals i plantes de l’entorn proper.
  • Interès per l’observació i la generació de preguntes científiques, així com per la construcció de respostes coherents amb el coneixement científic.
  • Descoberta i valoració del patrimoni comarcal natural i cultural i aplicació de nocions de canvi i continuïtat en els paisatges.
  • Identificació del paper dels homes i les dones, individual i col·lectivament, en la història.
  • Experimentació dels canvis d’estat de l’aigua i la seva reversibilitat. Identificació del cicle de l’aigua a la Terra. Reconeixement dels usos socials de l’aigua i importància de l’ús responsable.
  • Identificació de diferents fonts d’energia i de cadenes energètiques relacionades amb canvis observats a la vida quotidiana. Valoració de l’ús responsable de les fonts d’energia.
  • Identificació d’eines, màquines i fonts d’energia emprades en diferents èpoques històriques i la seva relació amb les condicions de vida i de treball.

Paral·lelament, la visita s’acompanya en un primer moment d’uns quaderns didàctics (i si és possible, més endavant d’una aplicació mòbil), que contenen informació per al professorat, així com propostes i activitats didàctiques per a l’alumnat.

En el moment actual el Museu de les Terres de l’Ebre ja ha elaborat els continguts (no el disseny) del material didàctic vinculat a les visites guiades als vuit equipaments del Consorci: Museu de les Terres de l’Ebre (Amposta), Museu de la Mar de l’Ebre (Sant Carles de la Ràpita), Parc arqueològic de la Moleta del Remei (Alcanar), Centre d’Interpretació de les Barraques del Delta (Sant Jaume d’Enveja), Centre d’Interpretació de la Vida a la Plana (Santa Bàrbara), Centre d’Interpretació Viure al Poble (Masdenverge), Centre d’Interpretació de la Serra del Montsià (Freginals) i Centre d’Interpretació de la Serra de Godall (Godall).


< Escola Amiga


Museu de les Terres de l´Ebre | C/ Gran Capità, 34 | Amposta | Tel. 977 702 954 | correu electrònic
avís legal | política de privacitat | política de cookies | panell cookies



##579