Dia Internacional dels Museus
Recuperem i reimaginem = els museus i la societat.
Visites guiades a l’exposició “La revolució dels transports a l’Amposta de principi del s. XX”, adreçades a grups de la tercera edat i xiquets i xiquetes.
Data: 14, 15 i 16 de maig. Horaris: d’11.30 a 12.30 h. i de 12.30 a 13.30 h.
Inspirada en lema del dia Internacional dels Museus d’aquest any " Recuperem i reimaginem = els museus i la societat " l’activitat està destinada als col·lectius del gent gran i els xiquets i xiquetes del municipi d’Amposta i de les Terres de l’Ebre.
Per aquest motiu s’ha programat un total de sis visites guiades a l’exposició “La revolució dels transports a l’Amposta de principi del s. XX” que en aquestes dates es pot visitar a la sala d’exposicions temporals del Museu. Segons el col·lectiu per al que es realitzi la visita l’exposició es desenvoluparà de forma diferent incidint en uns continguts a altres.
Així per a la gent gran la visita guiada destacarà els aspectes relacionats amb la història i l’etnologia des d’una mirada que els hi sigui propera a través de la seva memòria. Quina va de ser l’evolució dels mitjans de transport a finals de s. XIX i principis del s. XX al territori?. Recordarem aquells que ja han desaparegut com el carro, el vapor o el carrilet. I parlarem d’aquells que s’han popularitzat i de com ha estat la seva evolució (bicicletes, motocicletes, cotxe, tren o avió).
Per al jovent els continguts s’orientaran cap a aspectes actuals com l’ús de l’energia i el medi ambient i el concepte de la sostenibilitat. Els transports han estat una revolució semblant a la digital i a l’industrial, i al llarg del s. XX han transformat la societat en la que vivim. Amb el jovent compararem quins mitjans hi havia fa cent anys i quins han desaparegut. També compararem els cotxes, motos i altres vehicles matriculats fa un segle a Amposta amb els actuals i com eren els carrers i les carreteres llavors i com són ara. També reflexionarem sobre els combustibles que s’han emprat i s’empren en el transport, la contaminació; el canvi del transport privat al transport públic i la seva extensió al llarg del darrer segle; com ha canviat el consum de combustible en els viatges, i la petjada ecològica de cada mitjà.
Jornades de portes obertes al Museu de les Terres de l’Ebre.
Data: 15 i 16 de maig de 2021
Al
llarg de tot el cap de setmana es realitzarà una Jornada de Portes
obertes al Museu de les Terres de l’Ebre en el seu horari habitual.
Nit dels Museus:
Visita guiada teatralitzada a l’exposició “La revolució dels transports a l’Amposta de principi del s. XX”.
Activitat vinculada a la Festa del mercat a la Plaça d’Amposta.
Data: 15 de maig. Un passi de 20 a 21 h.
Aforament limitat a 25 persones. Inscripcions enviant un correu a info@museuterresebre.cat
Amb motiu de la Nit dels Museus de Catalunya s’ha programat una visita guiada teatralitzada a l’exposició “La revolució dels transports a l’Amposta de principi del s. XX”. Mitjançant el punt de vista d’un viatger que visita les Terres de l’Ebre en automòbil, s’explicaran els canvis en els mitjans de transport i les vies de comunicació que van esdevenir en el territori a principis del s.XX, una autèntica revolució que va canviar la forma de comunicar-se i de moure’s.
Dies: del 14/5/2021 al 16/5/2021
Lloc: Museu de les Terres de l’Ebre
Població: Amposta
Organitza: Museu de les Terres de l’Ebre i Ajuntament d’Amposta
Telèfon: 977 702 954