El Museu de les Terres de l’Ebre ofereix tallers familiars entorn l’antiga tradició ebrenca del tronc o la tronca de Nadal, enfront de la tradició dels tions més pròpia d’altres contrades.
L’activitat consta de l’elaboració de manualitats i l’animació per part del pastor Manelic del Tronc de Nadal del Museu, abillat amb el típic mocador negre amb carxofa propi dels antics pagesos de les Terres de l’Ebre, elaborat pel mestre faller Gregorio Acebedo.
El més menuts podran picar el Troc de Nadal del Museu que els cagarà caramels, es podran fer fotografies i podran fer manualitats per emportar-se a casa.
Al vestíbul del Museu de les Terres de l’Ebre:
- Dissabte 20, de 17:30 a 19:30 h
- Diumenge 21, d’11:30 a 13:30 h
Grans i menuts també podreu gaudir de l’exposició “Els joguets del iaios d’abans” que s’exposa al vestíbul del Museu, després de ser recentment renovada.
L’exposició inclou una vuitantena de joguets tradicionals, amb els quals s’entretenien i divertien abans els infants de les Terres de l’Ebre. Inclou joguets fets pels propis infants, utilitzant matèries naturals (argila, canya, escorça, fulles, fusta, llavors, monedes, os, petxines, pinyols, roba...) i també materials manufacturats (botons, corda, fil, llauna, paper de diari...); altres fets pels artesans locals (ferrers, fusters, llauners, terrissers...), i finalment alguns antics joguets industrials, al quals no sempre tothom hi tenia accés.
Dies: del 20/12/2025 al 21/12/2025
Horari: Dissabte 20, de 17:30 a 19:30 h i Diumenge 21, d’11:30 a 13:30 h
Lloc: Museu de les Terres de l’Ebre
Població: Amposta