anterior març 2019 següent

Exposició “Els bolets de les Terres de l’Ebre. Molt més que rovellons”

Museu de suport territorial (MST)

Museu de les Terres de l´Ebre : SAM/MST : Exposició “Els bolets de les Terres de l’Ebre. Molt més que rovellons”

Presentació

L’Associació “Bitxac”,  que treballa en la difusió i coneixement dels fongs i bolets de les Terres de l’Ebre, i el Museu de les Terres de l’Ebre mantenen una col·laboració estreta que ha permés desenvolupar un treball conjunt fruit del qual es va produir i realitzar l’exposició itinerant “Els bolets de les Terres de l’Ebre: Molt més que rovellons”.

Aquesta exposició està formada per 17 panells que introdueixen, a través de textos entenedors i imatges, al visitant al món dels fongs i als principals grups taxonòmics de bolets, mostrant una part de la gran biodiversitat d’espècies de bolets que podem trobar a les Terres de l’Ebre. D’aquesta manera es mostren imatges i informació d’espècies molt conegudes i d’elevat valor gastronòmic com el sureny (Boletus aereus), el camagroc (Cantharellus lutescens), el cama-sec (Marasmius oreades), les dos espècies de rovellons (Lactarius deliciosus i Lactarius sanguifluus), l’apagallums (Macrolepiota procera), la moreneta (Tricholoma terreum), el rossinyol (Canthareullus cibarius) o el bolet de xop (Agrocybe aegerita); i al mateix temps el visitant també pot conèixer espècies de bolets tòxiques, i fins i tot mortals, presents al territori ebrenc com la farinera borda (Amanita phalloides), el pixacà (Amanita pantherina) o diferents espècies de lepiotes (Lepiota sp.).

Exposició produïda per l’Associació Micològica de les Terres de l’Ebre "Bitxac" i el Museu de les Terres de l’Ebre

Característiques tècniques

Elements museogràfics: 17 plafons de 85 x 200 cm.

Dimensions recomanades de l’espai expositiu: mínim 100m2

Més informació: info@museuterresebre.cat